dijous, 4 de febrer del 2010

L’ERA DELS ‘REMAKES’

per Pablo Ferrol

Des de fa anys es viu a Hollywood una autèntica febre per les noves versions, els remakes. Falta d’imaginació o obsessió per esprémer la gallina dels ous d’or?

Durant anys hem suportat noves versions que o bé es limitaven a copiar les originals o simplement destrossaven el material de què partien. I és que fins a la data podria comptar amb els dits de la mà els remakes que m’han paregut que feien justícia o que superaven les seues antecessores, com és el cas d’Amanecer de los muertos, La cosa o Infiltrados.

Este cap de setmana arriba a la gran pantalla El hombre lobo, una pel·lícula que tenia molt bona pinta quan va nàixer com a projecte, però que després de tots els problemes que ha tingut ja no em dóna gens de confiança.

Però és que en els propers mesos ens arribaran més remakes que em fan témer el pitjor. I com que una imatge val més que mil paraules, ací vos deixe un exemple del qual solament puc dir una cosa: quan el vaig veure vaig sentir que havien assassinat una part de la meua infància.




Més por em fa encara la versió de Predators que es roda ara i que produeix el mediocre Robert Rodríguez o el remake d’una de les tres millors cintes que es van estrenar el 2009, Déjame entrar.



El temps dirà si m’enganye o no, però després de tot el que he vist fins ara, continue pensant que, quan una cosa ja està bé, el millor és no tocar-la.

I vosaltres, què penseu? Quin és el vostre 'remake' favorit?

4 comentaris:

  1. A mí me encantó el remake que hizo el colgao de Haneke de su 'Funny games'. No es fácil reinventarse uno mismo, ¿no pensáis?
    Por cierto, enhorabuena por el programa y por este blog. Aúpa!

    ResponElimina
  2. Una curiosidad que tengo: lo del hombre lobo que viene es un remake?

    ResponElimina
  3. Si, és un remake de la pel·lícula de 1941 que va dirigir George Waggner i va protagonitzar Lon Chaney Jr.

    ResponElimina
  4. Els 7 Magníficos el podem considerar remake dels 7 Samurais?

    ResponElimina